środa, 14 lutego 2018

Itaka się szkoli i chce jeszcze lepiej spełniać podróżnicze marzenia osób z niepełnosprawnościami. Liczba ofert z udogodnieniami coraz większa!


Biuro podróży Itaka jeszcze bardziej poprawia ofertę podróży dla niepełnosprawnych. W tym celu odbyły się specjalne warszaty dla pracowników firmy, pozwalające zrozumieć problemy osób z niepełnosprawnością ruchową lub sensoryczną.

Szkolenie współorganizowane z fundacją Polska bez barier objęło piętnastu pracowników salonów firmowych, infolinii i centrum obsługi klienta. Podczas zajęć wszyscy mieli możliwość skorzystania z wózka inwalidzkiego w terenie oraz zapoznania się z potrzebami osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi. Zorganizowano dyskusje o stereotypach, uczuciach, emocjach, otwartości na potrzeby innych. Warsztaty poruszały problem szeroko rozumianej dostępności. Jak informuje Itaka "szkolenie było nie tylko inspirującą lekcją dla uczestników, ale przede wszystkim okazją do zdobycia doświadczenia, które pomoże spełniać podróżnicze marzenia osób z niepełnosprawnościami".


Warsztaty były kontynuacją projektu Itaka – wakacje bez przeszkód. Warto w tym miejscu przypomnieć, że od kilku miesięcy biuro podróży udostępnia w swojej bazie danych szczegółowe informacje o dostępności wybranej oferty dla osób niepełnosprawnych - ze szczególnym naciskiem na niesprawność ruchową. Jakie informacje o udogodnieniach są dostępne? Na początek należy zwracać uwagę na ikonkę "wakacje bez przeszkód" - informuje o dostępności oferty dla osoby niepełnosprawnej. Po rozwinięciu szczegółów można dowiedzieć się np. o specjalnym transporcie dla osoby na wózku, o podjazdach do hotelu, o przystosowaniu najbliższego otoczenia, udogodnieniach w łazience, a także o dostępności plaży i okolicy... Zainteresowanych bliższymi informacjami odsyłam na stronę Itaka - Wakacje bez przeszkód. Znajdziesz tam także listę wszystkich wycieczek oznaczonych jako "dostępne".

Źródło informacji: rp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz