poniedziałek, 29 stycznia 2018

Powstała specjalna aplikacja, dzięki której osoby niepełnosprawne mogą zgłaszać problemy z dostępem do instytucji publicznych


Ponad 5 lat temu Polska ratyfikowała Konwencję o Prawach Osób Niepełnosprawnych, jednak pomimo tego nadal dostępność wielu jednostek administracji publicznej dla osób niepełnosprawnych pozostawia wiele do życzenia. Sprawie przyjrzała się Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego i postanowiła stworzyć remedium na opieszałość urzędników.

Chodzi o specjalną aplikację o nazwie Naprawiacz, dostępną zarówno z urządzeń mobilnych, jak i komputera, dzięki której każda osoba niepełnosprawna, bezpłatnie i szybko może zgłosić problem z dostępem do instytucji. Jakie niedogodności można zgłaszać? Zgodnie z informacją osób odpowiedzialnych za realizację projektu - wszystkie takie, które utrudniają dostęp do instytucji lub kontakt z jej pracownikami - np. brak podjazdu, wysoki próg, brak chodnika, źle oznakowane schody, niedostępna strona internetowa dla osób niepełnosprawnych, a także np. brak tłumacza języka migowego w instytucji.


Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie. Po jego wpłynięciu pracownicy FIRR podejmą kroki zmierzające do szybkiego rozwiązania problemu. Warto dodać, że przyjmowane są "usterki" z terenu całego kraju. Zainteresowanych odsyłam na stronę internetową NAPRAWIACZ lub na stronę Google Play. Warto też posłuchać specjalnej audycji poświęconej projektowi.

1 komentarz: