Kilka dni temu PFRON uruchomił platformę SOW - System Obsługi Wsparcia, za pomocą której osoby niepełnosprawne będą mogły składać wnioski o dofinansowanie, po raz pierwszy bez wychodzenia z domu. Rozwiązanie zostało właśnie wdrożone w pierwszym powiecie. Zgodnie z zapowiedziami do końca tego roku pojawi się w kolejnych 40, a w 2019 SOW ma objąć cały kraj.
Celem Systemu Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON jest zmniejszenie trudności w aplikowaniu o dofinansowanie (pełna lista obsługiwanych form wsparcia dostępna tutaj) i poprawa jakości życia osób z niepełnosprawnościami, ponadto zwiększenie zainteresowania i poprawa jakości i dostępności e-usług oraz zapewnienie sprawnego przepływu danych sprawozdawczych pomiędzy realizatorem zadań (JST), a podmiotem finansującym (PFRON).
Osoba niepełnosprawna będzie mogła korzystać z Systemu dopiero wtedy, gdy jednostka samorządowa na jej terenie do niego przystąpi. Właśnie zakończyło się pierwsze wdrożenie Systemu SOW w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Koninie, gdzie specjaliści z zespołu SOW w asyście wykonawcy systemu dokonali konfiguracji oprogramowania oraz przeprowadzili instruktaż stanowiskowy użytkowników aplikacji.
Zgodnie z zapowiedziami jeszcze w tym roku System SOW zostanie wdrożony w 40 powiatach w całej Polsce, a kolejne powiaty będą obsługiwane systematycznie w roku 2019. Odtąd w każdej Jednostce, która dołączy do Systemu SOW możliwe będzie załatwienie dofinansowania drogą elektroniczną - od wypełnienia wniosku, jego podpisania i złożenia, po złożenie ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień, aż po podpisanie umowy i rozliczenie dofinansowania.
Każdy użytkownik SOW ma możliwość uzyskania wsparcia dzięki dedykowanej do tego celu infolinii - bezpłatnej pod numerem 0 - 800 889 777 oraz płatnej zgodnie z cennikiem operatora pod numerem 22 702 00 00. Operatorzy udzielają wszelkich informacji w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00.
Bezpośredni link do Systemu Obsługi Wsparcia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz