17 października rusza kampania promująca rządowy program Dostępność Plus. Zgodnie z zapowiedziami obejmie swoim zasięgiem działania promocyjne w TV, prasie, radiu, Internecie oraz będzie obecna na nośnikach reklamy zewnętrznej. Kampania ma być częścią całej palety działań na rzecz dostępności.
O rozpoczęciu medialnej promocji programu poinformowało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Przedstawiono także pierwszy spot telewizyjny.
"Bariery mentalne to mur, który każdy z nas rozbiera cegła po cegle. Ta kampania jest po to, by ten mur runął szybciej"- mówił dziś @JerzyKwiecinski inaugurując kampanię promującą Program #DostępnośćPlus. Spoty od jutra w mediach 📺📻🌐
— Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju (@MIR_GOV_PL) 16 października 2018
Szczegóły ➡️https://t.co/4QIILaygIn pic.twitter.com/YJGzPXxx3p
Kampania będzie informować o programie Dostępność Plus, jego założeniach oraz uruchamianych w ramach programu działaniach, a dodatkowo uświadamiać jakie bariery napotykają niepełnosprawni, seniorzy i inne osoby z ograniczeniami mobilności oraz co należy zrobić, aby te bariery usunąć. Obejmie działania promocyjne w TV, prasie, radiu, Internecie oraz będzie obecna na nośnikach reklamy zewnętrznej.
W kampanii TV emitowane będą spoty trzydziesto- i piętnastosekundowe. W przypadku radia, spotów będzie można wysłuchać w stacjach regionalnych. Nagrania będą też emitowane w Internecie oraz w wagonach metra. Informacje dotyczące programu znajdą się również w prasie ogólnopolskiej, oraz na nośnikach zewnętrznych w największych miastach Polski.
Na początek w ramach kampanii przybliżone będą działania związane z trzema konkursami - "Przestrzeń dostępnej szkoły", "Uczelnia dostępna" oraz "Dostępność Plus dla zdrowia".
Za kreację, produkcję spotów oraz zakup mediów (z wyłączeniem TV) odpowiada agencja reklamowa dsk sp. z o.o. Agencja została wybrana w przetargu nieograniczonym.
Ponadto MIiR przypomina, że kampania to jedynie element działań na rzecz dostępności. Jeszcze w tym roku zorganizowany będzie Kongres Polityki Senioralnej, którego przedmiotem będzie debata publiczna w kontekście zmieniających się potrzeb konsumenckich, rozwoju usług i dóbr specyficznych dla osób po 55. roku życia, zaś w ostatnim kwartale 2018 r. ruszą dwa konkursy - "Inkubator dostępności", który ma wyłonić innowacje społeczne, służące poprawie jakości życia osób starszych i z niepełnosprawnościami, oraz organizowany przez Centrum Projektów Europejskich konkurs dla jednostek samorządu terytorialnego w obszarze dostępności usług publicznych dla osób o szczególnych potrzebach.
Planowane jest także przyjęcie do dofinansowania z funduszy unijnych projektu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych obejmującego budowę kompleksowego systemu szkolenia i udostępniania osobom niewidomym psów przewodników, projektu KOMON, który powoła do życia Krajowy Ośrodek Mobilności Osób Niepełnosprawnych, a także projektu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego "Wsparcie kształcenia w zakresie projektowania uniwersalnego".
Na te wszystkie inicjatywy przeznaczone zostanie około 650 mln złotych.
Źródło informacji: miir.gov.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz